Miércoles, 17 de Junio de 2026

Actualitzada Martes, 16 de Junio de 2026 a las 14:00:03 horas

  
SOCIETAT

El servei d’atenció a domicili denuncia precarietat i falta de recursos

Domingo, 31 de Mayo de 2026 Tiempo de lectura:
JÚLIA ORTIZ

El sector alerta de la falta de personal i de les condicions precàries en l’atenció a les persones dependents.

 

Les treballadores del Servei d’Atenció a Domicili (SAD) de la Comunitat Valenciana han eixit este diumenge als carrers de València per a denunciar la situació de desprotecció que asseguren patir i reclamar unes condicions laborals més dignes i segures. La mobilització, convocada per la CGT i la plataforma del sector, ha servit per a posar el focus en la precarietat que, segons diuen, s’ha convertit en habitual en esta feina. També han criticat la pressió i la falta de garanties amb què treballen cada dia cuidant persones dependents.

 

Durant la protesta, diverses professionals han explicat situacions que viuen en el seu dia a dia i que consideren límits en l’àmbit de l’atenció a la dependència. Una de les treballadores ha relatat que va decidir deixar el seu lloc després de viure una situació que qualifica d’explotació des del primer moment. També ha denunciat la falta de personal i casos de deixadesa que, segons afirma, afecten directament les persones usuàries.

 

Segons el seu testimoni, hi ha domicilis on la situació és molt complicada, amb condicions que descriu com a molt precàries i amb deficiències greus en l’atenció. Ha assegurat que en alguns casos les persones majors viuen en espais amb falta d’higiene i amb recursos insuficients, mentre les famílies paguen quantitats elevades per la seua cura. Estes declaracions han generat indignació entre les participants en la concentració.

 

La protesta també ha comptat amb presència política, amb la participació de la diputada de Compromís en Les Corts, Nathalie Torres. La representant ha mostrat el suport del seu grup a les reivindicacions del sector i ha anunciat iniciatives per a millorar les condicions laborals i aconseguir la homologació salarial. A més, ha defensat la necessitat d’una millor finançament de la Llei de Dependència per part de l’Estat.

 

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
18.97.14.80

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.