Dissabte, 01 de novembre del 2025

Actualitzada Dissabte, 01 de novembre del 2025 a les 14:28:58 hores

  
CINEMA

Oriol Paulo: “m'ha obligat a anar a llocs als quals mai m'havia mogut”

'Los renglones torcidos de dios' arribarà als cinemes el pròxim 6 d'octubre

Dijous, 29 de Setembre del 2022 Tiempo de lectura:
ARANTXA CARCELLER

Foto: Eduard Fernández, Oriol Paulo i Samuel Soler durant la presentació de la pel·lícula

    Han tornat les preestrenes del Festival Antonio Ferrandis de Paterna als cinemes Kinépolis València. Gràcies al director Oriol Paulo (Contratiempo, Durante la tormenta, El inocente) ens endinsem en el manicomi de La nostra Senyora de la Fuentecilla, dirigit per Samuel Alvar (Eduard Fernández), on conviuen Los renglones torcidos de dios, que Torcuato Lucca de Tena va narrar en 1979, i en el qual s'infiltra la detectiva Alice Gould (Bàrbara Lennie), amb l'objectiu d'investigar la misteriosa mort d'un dels interns. 
 

   Aquest cineasta, mestre dels girs inesperats, al costat d'un magnífic elenc d'artistes, la ja citada Bàrbara Lennie, Eduard Fernández, Loreto Mauleón, Pablo Derqui o Baladre Calvo, entre altres, ha ressuscitat aquest thriller en el qual el seny i la bogeria caminen de la mà per una difusa senda perquè l'espectador també s'endinse en aquest laberíntic joc argumental. En la trobada amb la premsa, vam poder gaudir de la presència del mateix Oriol Paulo i els actors Eduard Fernández (El hombre de las mil caras, Mientras dure la guerra, Mediterráneo o 30 monedas) i un neòfit Samuel Soler. 

 

    Los renglones torcidos de dios “és un projecte que a mi m'ofereixen”, explica Paulo sobre com va arribar a l'obra de Torcuato. “Em van cridar Warner i Atresmedia per a dir-me que tenen accés al títol. I vaig eixir corrent. Em va costar bastant trobar com seria capaç d'adaptar una novel·la escrita fa més de quaranta anys, en una Espanya diferent, amb públic diferent; i alhora fer que se sentira una pel·lícula actual, sense trair l'esperit de l'original.” Malgrat aqueixes reticències inicials, el director català va reconéixer que “portar a aquest personatge - Alice Gould- a la pantalla gran, hauria de ser la llet”. Com l'il·lusionista, va posar en marxa l'engranatge i no va dubtar en el repartiment, “per a mi era condició que entrara Bàrbara i una vegada va entrar Lennie, aquest senyor d'ací, Eduard Fernández”. 

 

    Per part seua, Eduard Fernández, qui va llegir el llibre “quan em va oferir la pel·lícula, i la veritat és que em va agradar”, reconeix que ha sigut un plaer entendre's “amb el director, i que aquest entenga el que estàs dient”. L'actor, guanyador de 3 premis Goya i un dels intèrprets més importants del nostre cinema, va revelar que es troba en un punt “de tranquil·litat i amb l'ego en el seu lloc”, dins de “una professió que està feta per a compartir”, i en la qual “està bé emmotlar-se al que t'ofereixen”.

 

    Aquesta adaptació, que arribarà a la pantalla gran el pròxim 6 d'octubre, “és una pel·lícula coral”, argüeix Oriol Paulo, “a pesar que té dos protagonistes molt marcats, que són Bàrbara i Eduard. Estem davant dos personatges amb moltíssim ego, als quals no els agrada que els porten la contrària. Cadascun es defensa o ataca amb les paraules, i això va ser el que em va atraure.” I el que sedueix al llarg de tot el llargmetratge, en el qual “la figuració és un personatge en si mateix” ja que va haver-hi una “selecció molt cuidada, cadascun amb la seua patologia i amb un coach durant tot el procés”, continua Paulo, per a confessar que Los renglones torcidos de dios ha sigut "el major repte de la meua carrera, perquè m'ha obligat a anar a llocs als quals mai m'havia mogut, sobretot referent a direcció d'actors".
 

   Los renglones torcidos de dios, produïda per Nostromo Pictures, Atresmedia Cinema i Filmayer, és un regal per a tots aquells que vulguen gaudir d'un thriller dinàmic, amb influències de pel·lícules com Shutter Island, de Scorsese, Alguien voló sobre el nido del cuco, dirigida per Milos Formen o el Corredor sin retorno, de Samuel Fuller; i fins i tot, del cinema dels 70 i especialment, de Claude Chabrol, perquè com el mateix Paulo explica, “hem volgut que faça olor de pel·lícula dels 70.”

 

Festival Antonio Ferrandis

 

   Mitjançant les Preestrenes del Festival Antonio Ferrandis, Kinépolis i l'Ajuntament de Paterna, amb la col·laboració de Consultia Business Travel, pretenen consolidar la connexió entre València i els principals noms que integren el cinema espanyol a través de diferents preestrenes i presentacions especials. Només en 2022, han passat pels cinemes títols com: La abuela, Competencia oficial, Malnazidos, Camera Café. La película, El juego de las llavesLive is Life, Mamá no enRedes, HollyBlood, Padre no hay más que uno 3 o Por los pelos. Una historia de autoestima.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.