ECONOMIA
Aguado “Aldi torna a demostrar sense pudor la malvolença alemanya cap a la citricultura espanyola.
sol·licitem a AICA que investigue si els productors o els següents agents de la cadena de valor han de vendre a pèrdues”.

Aguado: “Aquesta cadena demostra la malvolença alemanya cap a la citricultura espanyola, per què anteposa els seus interessos comercials amb Sud-àfrica a la solidaritat europea.
”AVA-ASAJA denúncia a Aldi per baixar un 25% el preu de les mandarines just quan comencen les espanyoles.
L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) denúncia davant l'Agència d'Informació i Control Alimentari (AICA) la campanya promocional que la cadena alemanya Aldi posa en marxa a partir de hui per la qual baixa un 25% el preu de les mandarines just quan comença la recol·lecció de cítrics a Espanya.
L'organització agrària insta aquest òrgan dependent del Ministeri d'Agricultura a obrir una investigació i, en el seu cas, imposar una sanció exemplar a Aldi per cometre una presumpta venda a pèrdues, ja que amb una cotització de 1,49 euros per quilo podria haver provocat una destrucció del valor del producte al llarg de la cadena alimentària.
El president d'AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado, arremet contra aquesta cadena de distribució d'origen germànic: “Aldi torna a demostrar sense pudor la malvolença alemanya cap a la citricultura espanyola. Mentre les taronges i mandarines procedents de Sud-àfrica i altres països de l'hemisferi sud copaven els lineals dels seus supermercats, no hi havia problema a mantindre preus raonables. Però precisament ara que comencen a comercialitzar-se les primeres mandarines espanyoles, de sobte li entren les presses per usar els cítrics com a producte reclame. Així s'entén per què els alemanys anteposen els seus interessos comercials amb Sud-àfrica a la solidaritat i la seguretat fitosanitària europea”.
Aguado carrega contra la hipocresia d'Aldi: “Per què ha de vendre més barata una mandarina que sap perfectament que és més fresca, més sana, més segura i més respectuosa amb el medi ambient que els cítrics de Sud-àfrica que, per contra , arriben a Europa després de més de vint dies amb vaixell, usen matèries actives fitosanitàries que ací estan prohibides i no compleixen les mateixes condicions laborals, socials o ambientals?”I l'altra pregunta obligada és: “Per què Aldi rebaixa un 25% el preu?
Amb aqueixa nova quantitat està arruïnant a alguna baula de la cadena alimentària? Si tots continuen guanyant, qui s'estava quedant aqueix 25% de marge de beneficis? Nosaltres creiem que amb aqueix preu rebaixat, el productor no pot cobrir els costos de producció, que se li han incrementat un 41% en l'últim any, segons dades del Ministeri d'Agricultura.
Davant els dubtes que ens genera aquesta punyalada d'Aldi, sol·licitem a AICA que investigue si els productors o els següents agents de la cadena de valor han de vendre a pèrdues”.