Dissabte, 25 de Octubre del 2025

Actualitzada Divendres, 24 de Octubre del 2025 a les 14:13:05 hores

  
NACIONAL

Acorden mantindre les llibretes d'estalvi per a majors de 65 anys

Treballaran per a agilitzar les eines que garantisquen l'atenció presencial als pobles de més de 500 habitants

Divendres, 10 de Març del 2023 Tiempo de lectura:
ANDREA NAVARRO

La vicepresidenta primera i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, s'ha reunit amb les patronals de les entitats de crèdit (AEB, CECA i UNACC), amb representants dels interessos dels usuaris financers (ASUFIN, Plataforma de Majors i Pensionistes, i Carlos Sant Joan) i el governador del Banc d'Espanya per a avaluar el funcionament de les mesures subscrites en l'últim any.

 

En la reunió, que com ha indicat la vicepresidenta s'ha desenvolupat d'una forma "molt cordial i productiva", s'ha constatat l'impacte positiu dels Protocols i Codis de Bones Pràctiques per al suport de les persones majors o discapacitades, la prestació de serveis presencials en zones rurals i l'alleujament de famílies vulnerables amb hipoteques a tipus variable.

 

Igualment, s'han acordat mesures concretes per a continuar avançant en les àrees de millora identificades per a l'atenció personalitzada dels clients financers i l'alleujament de les famílies més afectades per la ràpida pujada de l'Euribor. S'ha abordat la situació i perspectives econòmiques, amb especial atenció a l'evolució dels tipus d'interés i la remuneració dels depòsits.

 

Respecte a l'acord subscrit al febrer de 2022 per a garantir la inclusió financera dels majors, que incloïa el compromís de les entitats de crèdit per a adoptar diferents mesures que garantiren un millor accés de les persones majors als serveis financers, s'ha posat de manifest que les mesures adoptades estan resultant útils amb una millor atenció, més pròxima i adaptada a les persones de major edat o discapacitades, si bé s'han d'implementar a major ritme.

 

Les patronals del sector i els representants dels usuaris han coincidit que s'han produït avanços en l'atenció presencial, amb un notable increment dels horaris d'obertura de les sucursals i de l'accés a serveis de caixa, tant en finestreta com mitjançant l'acompanyament i ajuda als majors en caixers, així com en la seua priorització en situacions de gran afluència.

 

Com han informat les entitats financeres, en l'últim any s'ha duplicat el nombre d'oficines amb horari presencial ampliat, beneficiant a més de 6,3 milions de clients majors; ha crescut un 50% l'atenció telefònica personal i s'han adaptat el 91% dels caixers i el 80% dels canals digitals. S'ha produït també una reducció en els temps de reparació de caixers automàtics i s'ha posat en valor l'important impuls a la formació d'empleats especialitzats en l'atenció a majors.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.