Dissabte, 08 de novembre del 2025

Actualitzada Divendres, 07 de novembre del 2025 a les 14:03:03 hores

  
COMUNITAT VALENCIANA

La plataforma de formació en línia de la Generalitat aconsegueix xifres rècord

La plataforma eFormación ha comptat amb 1.000 accions formatives més que l'any anterior

Dijous, 16 de Març del 2023 Tiempo de lectura:
ANDREA NAVARRO

El conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, ha destacat aquest dijous “les bones dades del balanç anual de la plataforma eFormación, que ha aconseguit xifres rècord en 2022, gràcies a l'augment de l'oferta de cursos en un 50% i l'alta demanda de formació, que segueix en constant creixement aquests últims anys”.

 

“La plataforma formativa de la Generalitat (e-formacion.gva.es) ofereix els recursos necessaris perquè les organitzacions adherides a eFormación puguen oferir formació per Internet des dels seus diferents campus virtuals com els de Labora, l'IVAJ, el CdT o l'IVAP”, ha explicat el titular d'Hisenda.

 

Segons el conseller, “el projecte formatiu ha passat per diferents fases en les seues dues dècades d'existència i un dels moments més decisius va tindre lloc en 2016, quan es va realitzar la seua migració a la plataforma d'aprenentatge de codi obert Moodle, considerada la més estesa en el món. No obstant això, la creació d'un nou sistema d'administració de les accions formatives, posada en marxa per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en 2020, va permetre l'evolució i implantació de noves metodologies formatives més modernes”.

 

“Aquesta fita -ha continuat Arcadi España- ha permés l'evolució del sistema de gestió de la plataforma i ha donat la capacitat a les organitzacions de crear qualsevol tipus de formació des del projecte, ja no sols en línia, per la qual cosa els serveix ara d'eina per a planificar al complet els seus plans formatius, incloent-hi formació presencial, cursos autoformativos, etcètera”.

 

Per al màxim responsable de les finances valencianes “aquest factor habilitant, unit al fet indiscutible que la pandèmia de COVID-19 va servir de multiplicador natural de la demanda de formació per Internet, a causa de la distància social imposada, han derivat en una transformació del model de formació de les organitzacions, que han canviat un model eminentment presencial per models híbrids i fins i tot totalment en línia”.

 

“Des d'aqueix moment -ha explicat el conseller-, el ritme de desenvolupament i evolució de la plataforma ha augmentat considerablement. El nombre d'organitzacions que sol·liciten la seua adhesió a eFormación continua augmentant, conscients cada vegada més de les possibilitats que ofereix per a créixer en matèria formativa”.

 

“El nombre d'organitzacions adherides ha crescut des de 2016 un 43,48% però, en total, en els últims 20 anys s'ha més que triplicat, passant de les 9 que formaven part del projecte en 2002, a les 33 adherides actualment”, ha detallat el director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, José Manuel García Duarte.

 

A més, el director general ha avançat que en 2023 s'espera poder continuar enfortint la formació, al costat de les organitzacions, “per a fer-la molt més atractiva per a l'alumnat, mitjançant la introducció de noves i modernes metodologies, com la ludificació o l'actualització de continguts amb tecnologies noves i dinàmiques per a l'alumnat, com H5P, que permet crear continguts interactius"

 

Quant a la demanda de cursos, les matriculacions anuals s'han multiplicat per 6 des de 2016, passant de les 43.299 a les 266.689 que s'han registrat en 2022, la qual cosa ha suposat un nou rècord, superant per tercer any consecutiu les dades d'anualitats anteriors i multiplicant per 500 les que es van produir en el primer any de vida del projecte, que a penes van ascendir a 526. En aquest sentit, la DGTIC ha atés més de 11.000 peticions d'assistència per a la resolució de dubtes i consultes a persones usuàries de la plataforma.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.