POLITICA
Compromís aposta per una escola pública inclusiva i que garantitze la igualtat d’oportunitats
Ha presentat a Alzira les seues propostes en educació i infància

Compromís aposta per una escola pública inclusiva i que garantitze la igualtat d’oportunitats
Ha presentat a Alzira les seues propostes en educació i infància
La diputada i candidata de Compromís a les Corts Valencianes per València, Nathalie Torres, el candidat de Compromís a l’Alcaldia d’Alzira, Alfons Domínguez, i la candidata a la llista d’Alzira, Andrea Viñes, han presentat a Alzira les propostes que Compromís porta al seu programa electoral en matèria d’educació i infància.
Nathalie Torres ha manifestat que: “En 8 anys que Compromís ha estat al capdavant de la política educativa valenciana hem fet grans avanços, que ens han convertit en referent a l’Estat espanyol. Han estat mesures molt importants que han acompanyat a les famílies i que han millorat considerablement la qualitat educativa”. A continuació, Torres ha desgranat algunes de les propostes per a la nova legislatura:
- Incorporació de 3.000 mestres més d’infantil i primària, que, sumats als 15.000 que s’han incorporat els últims anys, comportarà la baixada generalitzada de les ràtios.
- Continuarà l’aposta per l’educació de 0 a 3 anys. El pròxim curs, posarem en marxa la franja d’1 a 2 anys, que s’acumularà a la franja de 2 a 3 anys, que ja està coberta.
- Pel que fa a les beques de menjador, actualment es beneficien 170.000 xiquets i xiquetes, dels quals 70.000 tenen la gratuïtat total. La proposta és fer extensible la gratuïtat a tots, de manera progressiva.
- El curs vinent s’incorporarà Batxillerat a Xarxa Llibres. Serà la única comunitat autònoma amb gratuïtat de llibres per a Batxillerat.
- Continuarem amb el Pla Edificant. Se sumaran 100 centres educatius nous, que se sumaran a les 400 actuacions ja fetes.
En l’àmbit local, Alfons Domínguez ha plantejat que: “Considerem que l’educació és un dels eixos de l’Estat de Benestar i un motor fonamental per al desenvolupament personal i col·lectiu, i és la base per una societat crítica, dinàmica, pròspera i inclusiva. Per això treballarem per l’educació pública, de qualitat, en valencià i sostenible, que aposte per la igualtat i rica en valors democràtics. Una educació que va més enllà dels centres educatius i que ha d’impregnar la vida comunitària local”.
Les principals propostes per a implantar a Alzira són:
- Impulsar un pla d’infància i adolescència d’Alzira, amb la participació activa de la població infantil i juvenil. També, a banda de donar més visibilitat al Consell Municipal dels Xiquets i les Xiquetes, impulsarem projectes per a promoure la cultura participativa en els centres educatius i posarem un marxa un projecte de pressupostos participatius infantils per sensibilitzar i fomentar la cultura de la participació ciutadana.
- Treballar amb els centres educatius per tal d’oferir i promoure programes d’activitats extraescolars basades en la cultura i el patrimoni local o en la inclusió d’arts escèniques amb la vinculació d’entitats alzirenyes com la Societat Musical, La Tarumba, etc.
- Aplicar els objectius del Decret de Menjadors públics saludables i sostenibles en les nostres Escoletes i dissenyar-ho per fer-ho a la resta de centres educatius. Potenciar la campanya “Desdejunis saludables” als centres educatius i treballar en l’horitzó de que se puga incrementar el producte ecològic i local, així com de major qualitat.
- Facilitar i buscar finançament per a ficar renovables a tots els sostres dels centres educatius, per abaratir la factura de la llum i mitigar el canvi climàtic, fent d'això una ferramenta d'educació ambiental i adquisició de valors.
Per últim, Andrea Viñes, candidata a la llista d’Alzira ha afegit: “Crearem espais segurs al voltant de totes les escoles per a accedir a peu i en bici; Promourem programes per fer patis educatius i inclusius així com fer-los més amables, “reverdint-los”; Promourem iniciatives per a facilitar la relació intergeneracional amb l’intercanvi d’experiències i elaboració de programes educatius, culturals i d’investigació conjunta i donarem un nou impuls als programes de ciutat educadora per impregnar tot l’espai urbà i la vida comunitària local”.