
INTERNACIONAL
Espanya presenta les seues prioritats per a la presidència del Consell de la UE
Les prioritats per a aquest mandat en matèria educativa se centraran en tres àmbits
Dimecres, 17 de Maig del 2023 Tiempo de lectura:La ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegría, i el ministre d'Universitats, Joan Subirats, han participat en Brussel·les en el Consell d'Educació, Joventut, Cultura i Esport de la UE, on han presentat les prioritats d'Espanya en matèria educativa per a la presidència del Consell de la Unió Europea, que comença el pròxim 1 de juliol.
Les prioritats per a aquest mandat en matèria educativa se centraran en tres àmbits, tal com ha explicat aquesta vesprada Pilar Alegría. En primer lloc, l'Autonomia Estratègica Oberta de la UE, un objectiu transversal del mandat. Per a promoure-la, "impulsarem l'educació superior, la Formació Professional i l'educació al llarg de la vida, especialment en el marc de l'Any Europeu de les Capacitats".
A més, Espanya promourà l'enfortiment dels valors europeus i la ciutadania democràtica, a través, entre altres, del desenvolupament del Pilar Europeu de Drets Socials. A això se suma el suport a "les millors polítiques, l'accés i la qualitat en l'educació digital i, especialment, la promoció de les vocacions STEM entre les xiquetes", en paraules de la ministra.
Alegria ha recordat en la seua intervenció que la presidència espanyola "estarà influïda per l'atac il·legal i injustificat de Rússia a Ucraïna i les seues conseqüències, moltes de les quals són educatives" i que "estem preparats per a coordinar qualsevol acció complementària que aquest Consell considere necessària".
Enfortir l'Espai Europeu d'Educació
Durant la reunió, els ministres europeus han aprovat, a més, una resolució sobre l'Espai Europeu d'Educació i les que seran les àrees prioritàries de treball d'ací a 2025: la millora de l'equitat, la millora de la professió docent, l'eliminació dels obstacles a la mobilitat i el foment de l'aprenentatge al llarg de la vida.
També han rebut el vistiplau les Conclusions del Consell sobre noves mesures per a fer realitat el reconeixement mutu automàtic en l'educació i la formació, que conviden als Estats membres a esforçar-se per a millorar en aquesta matèria, reforçar les relacions i augmentar la transparència i confiança entre els diferents sistemes educatius.
La ministra d'Educació i Formació Professional ha intervingut també en el debat sobre la lectura i la seua importància en l'aprenentatge, l'equitat i la participació activa en societat. En aquesta sessió s'han presentat els resultats de l'última edició de l'estudi PIRLS sobre comprensió lectora en el qual han participat alumnes i alumnes de 4t de Primària de 57 països, entre ells, Espanya.
Al final del Consell de Ministres, la ministra d'Escoles de Suècia, Lotta Edholm, i els ministres Alegria i Subirats han protagonitzat el traspàs simbòlic de la presidència del Consell de la Unió Europea.