Dissabte, 13 de Setembre del 2025

Actualitzada Divendres, 12 de Setembre del 2025 a les 12:33:03 hores

  
EDUCACIÓ

Una nova resolució esmenarà els errors en l'adjudicació de places de docents

El nou conseller, José Antonio Rovira,, ha criticat els problemes informàtics i una mala planificació de l'equip de l'anterior Conselleria

Dilluns, 14 de Agost del 2023 Tiempo de lectura:
REDACCIÓ

La Conselleria d'Educació publicarà una resolució per a esmenar els errors detectats en l'adjudicació de places de docents. Així s'ha acordat hui després d'una reunió mantinguda amb tècnics de la Conselleria i de la qual s'adonarà al llarg del dia de hui als sindicats.

El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, ha defensat la publicació d'una nova resolució “després de detectar errors en les prioritats de l'adjudicació”. “És la nostra obligació garantir els drets dels participants en un procés administratiu, i una vegada que hem tingut coneixement dels errors hem actuat per a donar absolutes garanties”, ha explicat. La correcció d'errors de la resolució es publicarà al més prompte possible i garantirà els drets dels peticionaris.

Per a fer aquest pas s'ha recaptat un informe elaborat pel servei d'informàtica per a la gestió educativa de la DGTIC (Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) en el qual es posa de manifest que el procés s'ha vist afectat per una sèrie de fallades informàtiques que han determinat un resultat erroni en la publicació d'algunes adjudicacions. L'informe està datat el 12 d'agost.

Al costat dels problemes informàtics detectats s'han produït altres derivats de la mala planificació de l'equip de la Conselleria anterior, ja que la programació ni es va complir, ni es va executar, ni tampoc es va informar el nou equip de la Conselleria de la situació en la qual estava el procés. En aquest punt, el conseller ha agraït al personal de la Conselleria “l'esforç realitzat en les últimes setmanes malgrat tots els problemes que s'han trobat per a realitzar la seua labor”.

Així, l'informe assenyala que el procés d'adjudicació d'inici de curs 2023/2024 “no ha sigut igual que en els cursos precedents”. “En els anys anteriors, el procés d'adjudicació de places solia incloure principalment quatre elements: el resultat del concurs de trasllats, les comissions de servei concedides, els docents que han superat les pràctiques (que van traure plaça en l'oposició de l'any anterior) i els docents que venen de l'oposició d'any en curs. A més de l'adjudicació al professorat interí. En el procés actual, a més de tot això, s'ha complicat amb dos elements singulars que han impactat seriosament: el concurs d'estabilització de funcionaris interins i el canvi de cos dels professors tècnics de formació professional”, s'indica.

Així mateix, l'informe recull que el concurs d'estabilització de funcionaris “ha suposat que milers de docents interins canvien la seua relació jurídica a funcionaris de carrera, sense passar pels processos habituals d'oposició i pràctiques. Això ha suposat desenvolupar programes informàtics adhoc molt diferents als que habitualment s'han utilitzat, que se saltaren unes certes validacions sobre les dades establides”.

També es recull en l'informe que “el canvi de cos de professors tècnics d'FP ha implicat tres processos addicionals de milers de docents. En primer lloc, una recodificació de totes les especialitats que tenen els docents afectats del cos 3. En segon lloc, tots els funcionaris de carrera del cos a extingir de professors tècnics d'FP (anomenat cos 3) han passat, bé al cos de secundària (anomenat cos 2), bé al nou cos de sectors singulars (anomenat cos P), depenent de si tenen un grau universitari o no el tenen. En tercer lloc, tant els que han passat al cos 2 com els que han passat al cos P han de poder optar a les mateixes places, cosa que no havia ocorregut mai. Aquests condicionants impacten seriosament sobre els programes informàtics existents i les dades emmagatzemades en les bases de dades, establint requisits totalment nous i imprevistos”.

L'informe assenyala, així mateix, que aquests dos elements singulars “es van dur a terme, i així ha sigut la realitat, amb la urgència que imposaven els terminis establits per la Direcció General de Personal Docent (DGPD). I aquesta urgència no va donar molt de marge per a una anàlisi exhaustiva dels procediments ni, per tant, a unes proves necessàries dins del termini i en la forma escaient. No va poder valorar-se convenientment dins del termini i en la forma escaient l'impacte ni les conseqüències sobre les dades dels sistemes informàtics existents”.

S'apunta a més que des de la Direcció General de Personal anterior “no es va actuar correctament, ja que no es va sol·licitar la implementació de les actualitzacions dels programes informàtics que pogueren suportar els nous procediments”. Així, en l'informe s'indica que el procés “es va fer sobre la marxa i sense existir un control de qualitat i sense que es poguera fer un testatge previ necessari que haguera garantit el correcte funcionament del sistema”. Derivat de la falta d'actualització del sistema informàtic s'han produït errors com que algunes dades es van introduir en camps no vàlids, la qual cosa va generar una ordenació incorrecta dels opositors de 2023.

 

STEPV ha acudit aquest matí a la Conselleria i s’ha entrevistat amb la Directora General de Personal
Representants del Sindicat han assistit aquest matí a la concentració convocada pel professorat afectat per les errades en les adjudicacions d’inici de curs, publicades el 10 d’agost. Entre aquestes errades hi ha les que afecten al professorat tècnic d’FP perquè només han adjudicat places als que han passat al cos A1, però no al que es manté en el cos A2; també s’ha adjudicat malament el funcionariat en pràctiques, ja que s’han adjudicat places que ha demanat aquest professorat a altres col·lectius que demanen per darrere. També han desaparegut persones dels llistats com és el cas d’alguns docents interins.


Durant tot el matí el Sindicat ha estat atenent les persones concentrades i traslladant les diferents incidències a la Conselleria d’Educació, entre les quals que es tornara a repetir l’adjudicació per corregir les errades, fet que finalment ha estat la decisió que ha pres la Conselleria, tal i com ha informat la nova Directora General de Personal, Sonia Sancho, en la reunió mantinguda amb el Sindicat. 


La Conselleria publicarà durant aquesta setmana una correcció d’errades dels llistats definitius de persones participants i de les adjudicacions i s’han compromés a subsanar totes les errades detectades.


STEPV espera que la nova adjudicació es publique correctament i no s’hagen de lamentar noves errades. El professorat afectat ha hagut d’esperar al 10 d’agost per a conèixer el seu destí a partir de l’1 de setembre, i ara ha vist que s’han adjudicat malament les places a pocs dies d’iniciar el curs.


Recordem que hi ha quasi 22.000 places oferides en les adjudicacions i, per tant, quasi 22.000 persones esperant confirmar quin serà el seu lloc de treball el curs que ve.

 

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.42

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.