COMUNITAT VALENCIANA
La Generalitat signa la Declaració d'Aliança Europea de la Indústria Automoció
La consellera d'Indústria, Nuria Montes, ha participat en la conferència 'automotive Regions Alliance'
Dijous, 09 de novembre del 2023 Tiempo de lectura:La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha participat en la segona conferència anual de la 'automotive Regions Alliance' o Aliança Europea de l'Automoció. L'esdeveniment, celebrat a Pamplona, ha convocat al Comité de Regions del qual formen part 329 membres de la Unió Europea. En este acte, la consellera, com a representant de la Generalitat Valenciana ha signat la denominada 'Declaració de Navarra d'Aliança Europea de la Indústria Automoció'.
Totes les regions presents a Pamplona en esta Aliança Europea de l'Automoció - una vintena de regions provinents de set estats membres-es caracteritzen per comptar amb una forta indústria de l'automòbil i de subministraments i per estar compromeses amb la transició verda i digital per al conjunt de la indústria de l'automoció.
Nuria Montes, en la seua intervenció en este esdeveniment ha destacat que "a la Comunitat Valenciana la transcendència del sector és notable perquè aporta al voltant d'un 10% del valor afegit de la indústria i prop del 20% de les exportacions valencianes. Compta a més amb l'existència d'un teixit empresarial molt consolidat al voltant tota la cadena de valor de l'automòbil”.
La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha continuat exposant altres característiques de la Comunitat com “la disposició d'infraestructures, d'importants capacitats logístiques, universitats de prestigi internacional, juntament amb un potent ecosistema tecnològic i innovador que han sigut decisives perquè esta regió siga destinació en la implantació d'una important gigafactoria de bateries, més concretament, PowerCo, empresa de bateries del Grup Volkswagen”.
Respecte a la gigafactoria Nuria Montes ha comentat que "esta decisió constitueix una fita per a l'automoció i la mobilitat del territori no sols en la Comunitat, sinó a Espanya. I al seu torn un repte de transformació del sector cap a la seua electrificació”.
“Els reptes que assumim, amb il·lusió, són els que apareixen consignats en esta Declaració de Navarra que hui signem. Des de la Comunitat compartim l'enfocament d'esta declaració, així com la seua concepció que integra totes les dimensions possibles (mediambientals, socials, ocupació…). I, en clau europea, hem de ser capaces de disposar dels millors recursos i mecanismes per a afrontar esta transició industrial de manera eficaç i equitativa”, ha conclòs la representant del govern valencià.
Declaració de Navarra de l'Aliança de Regions Automobilístiques
La denominada 'Declaració de Navarra de l'Aliança de Regions Automobilístiques' ha sigut signada presencialment per més una vintena de regions i ciutats, 5 d'elles d'Espanya (Galícia, Andalusia, València, Catalunya i Navarra), 8 d'Itàlia (Basilicata, Llombardia, Abruzzo, Emília-Romanya, Molise, Piemont, Ombria i Toscana), 5 d'Alemanya (Saxònia, Baixa Saxònia, Baden-Wurtemberg, Bavaria i Turíngia), 3 d'Eslovàquia (Košice, Trnava i Bratislava), una d'Àustria (Estiria), una de Txèquia (Moràvia-Silèsia) i una de França (Grand-Est). Per la Comunitat Valenciana ha signat la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes.
També han signat la declaració, de manera telemàtica, altres membres del Comité de Regions no presents en este esdeveniment. A més, es tracta d'una declaració oberta a la qual poden anar adherint-se el total dels 329 representants d'aquest comité.
Mitjançant esta declaració, les regions, -entre elles la Comunitat Valenciana-, es comprometen a complir una sèrie d'objectius entre els quals es troben aconseguir que la pròxima Comissió Europea nomene un Comissari europeu amb una responsabilitat clau per a totes les vies de transició industrial amb impacte en les economies regionals.
La declaració també advoca per l'establiment d'un mecanisme europeu dins del pròxim pressupost a llarg termini, conegut com a marc financer pluriennal (MFP) recolze una transició justa i equitativa de les regions de la indústria automobilística i de subministrament, a fi de minimitzar els efectes pertorbadors i mantindre la competitivitat global de la indústria.
A més, es demana a la Comissió Europea que verifique si és necessari revisar l'abast de la dotació del Fons de Transició Justa (FCT) per a incloure altres activitats en transició, com les relacionades amb la transformació de la indústria de l'automòbil. També se li demanda que duga a terme una avaluació detallada de l'impacte territorial a la llum de l'obligació que li imposa el Reglament sobre normes d'emissió de CO₂ per a automòbils i furgonetes d'elaborar un informe sobre les necessitats, els reptes i les llacunes de finançament per a una transició justa de la indústria de l'automòbil i de subministrament a Europa abans de finals de 2025.


