Dilluns, 08 de Setembre del 2025

Actualitzada Diumenge, 07 de Setembre del 2025 a les 12:17:15 hores

  
SOCIETAT

Opinió FAAVV Alzira: Arguments per defensar al·legacions al projecte barranc de la Casella.

La solució global de l’Estudio de Alternativas para la Reducción del Riesgo de Inundaciones de La Ribera del Júcar, qualifica com a d’alta prioritat les actuacions al barranc de La Casella, per protegir la ciutat.

Dimarts, 28 de novembre del 2023 Tiempo de lectura:
FINA VALIENTE

Millorar el projecte del barranc de la Casella

La solució global de l’Estudio de Alternativas para la Reducción del Riesgo de Inundaciones de La Ribera del Júcar, qualifica com a d’alta prioritat les actuacions al barranc de La Casella, per protegir la ciutat.

 

El diagnòstic de la fitxa adjunta és assertiu: El barranco de la Casella condiciona el drenaje de Alzira desde el Canal de Les Basses, ( ), tiene un cauce insuficiente para avenidas de 100 años de periodo de retorno y presenta una constricción importante en el puente de Xátiva.

 

La solució de la Confederación Hidrográfica del Júcar, consisteix en canalitzar el tram més conflictiu, Xúquer-pont de Xàtiva, que espera iniciar en breu, i millorar la resta, ampliant-lo en funció del desnivell per permetre el pas dels cabdals. Així, aigües amunt, s’ampliarà fins 31 mts i a partir de l’avinguda de La Ribera, a 45 mts fins la tancà de Sant Antoni, ambdues actuacions en terres i que el pla global assigna a la Generalitat Valenciana, així com la zona de laminació de Vilella.

 

És per açò, veient el canal, on els tècnics escriuen terres, llegim canyes, que la FaavvAlzira, considera que la transició entre els 31mts, de terres, d’aigües amunt del pont de Xàtiva, als 20 d’aigües avall, serà més eficient si es fà al tram formigonat, aprofitant l’espai alliberat del ramal de la CV-50 a Materna i Carcaixent.

 

Les reduccions d'amplària d’un barranc provoquen retencions i canvis de velocitat dels cabdals, depositen sediments i creen turbulències. Per això considerem que la transició dels 31als 20 mts s’efectue al tram formigonat, de forma que augmente l’energia del cabdal.

 

És pels càlculs ajustats que l’enginyeria efectuà, que es plantejà la creació la zona de laminació als terrenys que ja actuen com a tanc de tempestes. Com a reconeixement explicit de que l’actuació proposada, ha estat condicionada per competències alienes a la CHJ. Com s’explica que una actuació amb un cost de 24MM€ necessite l’ajuda d’un tanc de tempestes?

 

En el sentit d’aprofitar l’espai alliberat del ramal de la CV-50 per millorar el projecte, que particulars i la FaavvAlzira han aportat al·legacions per a que aconseguisca el seu objectiu: evitar inundacions a la ciutat.

 

Des de la FaavvAlzira, instem als partits polítics presents a la Corporació a defendre les al·legacions presentades i a incloure als pressupostos de la Generalitat Valenciana les partides necessàries per la resta de trams per facilitar el desaiguat del Canal Interceptor.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.