Dimarts, 04 de novembre del 2025

Actualitzada Dimarts, 04 de novembre del 2025 a les 12:23:05 hores

  
CINEMA

'CODA' venç en una nit marcada per la punyada de Will Smith els Oscars

L'actor agredeix al còmic per un acudit sobre el cap rapat de la seua dona que pateix alopècia

Dilluns, 28 de Març del 2022 Tiempo de lectura:
REDACCIÓ

La 94 edició dels Oscar serà recordada per una punyada que no estava en el guió. Tota la tensió que els espectadors espanyols experimentaven fins a saber si Penélope Cruz anava a emportar-se l'estatueta es va esfumar quan Will Smith va protagonitzar el moment més vergonyós en la història dels Premis de l'Acadèmia. El còmic Chris Rock, cèlebre pel seu to va fer un acudit sobre la dona de l'actor asseguda al seu costat, Jada Pinkett Smith, que porta el cap rapat en patir alopècia. La broma sobre si podia protagonitzar 'La tinenta O'*Neill', aquella cinta de Ridley Scott amb Demi Moore afaitant-se el cap, va fer que al príncep de Bel-Air se li creuaren els cables. Es va alçar del seu seient, es va acostar fins a Rock enmig del seu monòleg i li va propinar una sonora punyada que va descol·locar al còmic. En tornar al seu seient, Smith va cridar: «Quitació el nom de la meua dona de la teua puta boca».
 
L'escena va ser tan surrealista que no se sabia si formava part de guió. Però el sonor 'fuck' no censurat per l'ABC presagiava que el rampell era real. Les imatges de Denzel Washington i Tyler Perry reconfortant a l'actor durant la pausa publicitària confirmaven que, en efecte, Will Smith va tindre un atac d'ira que pot costar-li la seua carrera. La publicista de l'estrela també va acudir al seu seient i el següent presentador, el raper Siguen Combs, va tractar d'apaivagar els ànims: «Will i Chris, solucionarem això com a família. Ara mateix seguirem avant amb amor», va pregar davant un teatre Dolby sumit en el mal rotllo. De sobte, la gran festa del cinema s'havia convertit en alguna cosa així com unes noces amb familiars pegant-se en les postres.
 
El millor va ser que, als pocs minuts, a Will Smith li va tocar pujar a recollir l'Oscar a millor protagonista per 'El mètode Williams', un premi que estava cantat quinze anys després de la seua última nominació. «En aquest moment de la meua vida estic aclaparat pel que Déu m'està demanant que faça i siga», va arrancar en un discurs erràtic, propi d'un il·luminat. «He rebut una trucada per a protegir la meua gent. Has d'aguantar en aquest negoci que la gent et falte al respecte i fer com si no passara res. Demane disculpes a l'Acadèmia i a tots els altres nominats», va expressar mentre plorava i s'aferrava al seu primer Oscar. Cruel paradoxa: el seu personatge de Richard Williams, el pare i entrenador de les tennistes Venus i Serena Williams, rebutja la violència fins al punt que li donen una pallissa i no es defensa. En una nit en la qual 'El poder del gos', que denuncia de la masculinitat tòxica, era la cinta més nominada, Will Smith es va excusar afirmant que «l'amor et porta a fer bogeries». «Espere que l'Acadèmia em torne a convidar», va dir abans d'abandonar l'escenari. L'Acadèmia de Hollywood va expressar en un tuit que «no aprova cap forma de violència».
 
Convertit en protagonista involuntari, *Will Smith va eclipsar la resta de premis. Jessica Chastain va acabar amb el somni de Penélope Cruz. La seua histriònica i hipermaquillada composició com la telepredicadora evangelista Tammy Faye va poder més que el personatge de 'Mares paral·leles' de Pedro Almodóvar. Javier Bardem també es va anar de buit, igual que el compositor Alberto Iglesias. Almenys, l'espanyol Alberto Mielgo sí que es va emportar l'Oscar pel curt d'animació 'L'eixugaparabrisa'. Tal com es venia fent olor en les últimes setmanes, 'CODA. Els sons del silenci' es va imposar a 'El poder del gos' com a millor pel·lícula. Netflix haurà d'esperar un any més. Els acadèmics han preferit el bon rotllo que desprén aquest remake de la comèdia francesa 'La família Bélier', protagonitzada per una xica cantant amb una família sorda. És el 'Green *Book' d'enguany, un film descobert en el festival de Sundance i pel qual Apple TV va pagar 25 milions de dòlars. Jane Campion va ser la millor directora per 'El poder del gos', un personal western que posa en solfa els clixés del gènere, i es converteix en la tercera dona a aconseguir-lo després de Kathryn Bigelow i Chloé Zhao. La pel·lícula més premiada va ser 'Dune', que es va emportar els premis a efectes visuals, fotografia, disseny de producció, muntatge, banda sonora i so.
Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.216

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.