
Turisme promociona l'oferta turística i gastronòmica de la CV en el mercat nord-americà
La Generalitat organitza un viatge de familiarització amb el turoperador nord-americà especialitzat en turisme gastronòmic Tour de Forks
Dijous, 16 de Maig del 2024 Tiempo de lectura:Turisme Comunitat Valenciana, en col·laboració amb Visit València i l'Associació València Premium, ha organitzat un viatge de familiarització, fam trip, per a mostrar l'oferta turística i gastronòmica de la Comunitat Valenciana al turoperador nord-americà especialitzat en turisme gastronòmic, Tour de Forks.
Aquest fam trip, que va començar aquest dimecres i finalitzarà el dilluns 20 de maig, permetrà donar a conéixer als participants les possibilitats gastronòmiques de la Comunitat Valenciana, tant des del punt de vista del producte (arròs, cítrics, vi, productes de la mar) com de restauració i hostaleria.
Els participants en aquest fam trip visitaran la ciutat de València per a conéixer els principals recursos turístics relacionats amb la gastronomia com el Mercat Central o l’Albufera. També està previst visitar les localitats de Carcaixent, a més de Dénia i altres zones de la Marina Alta.
Durant la seua visita, els agents de Tour de Forks participaran en diverses activitats i experiències organitzades amb motiu del València Culinary Festival que compten amb la col·laboració de coneguts xefs, restaurants i diversa oferta gastronòmica de la Comunitat Valenciana.
El director general de Turisme, José Manuel Camarero, ha participat en aquest fam trip, on ha compartit amb els agents de Tour de Forks les possibilitats de la Comunitat Valenciana com a destí per als amants de la gastronomia.
Tour de Forks és un operador especialitzat en viatges gastronòmics per a grups reduïts de nord-americans interessats en aquesta mena de producte o professionals del món de la gastronomia.
José Manuel Camarero ha assenyalat que aquest turoperador especialitzat “ha operat en diversos països europeus i en algunes comunitats espanyoles, i el nostre objectiu és que també ho faça en la Comunitat Valenciana, on tenim un gran potencial tant turístic com gastronòmic”.
A més, ha volgut recalcar la ferma aposta del Consell per “incrementar l'arribada de turistes americans” i en aquest sentit, ha avançat que “a aquesta actuació seguiran unes altres durant el segon semestre d'enguany amb operadors i mitjans de comunicació nord-americans, que permetran donar a conéixer la nostra oferta turística entre professionals del sector d'un país emissor amb un fort creixement i bones perspectives cap a la Comunitat Valenciana”.
Mercat estatunidenc en la Comunitat Valenciana
Durant 2023 van visitar la Comunitat Valenciana 144.129 estatunidencs, sent aquest el dotzé mercat emissor cap a la Comunitat Valenciana amb una quota del 1,4% del total de turistes i un ràpid increment des de 2021.
Respecte a l'estada i la manera de viatjar, el turista estatunidenc roman una mitjana de 8,9 dies amb una despesa de mig diari de 248 euros per persona. El mig transport triat pel 99,1% és l'avió i un 12,9% viatja amb un paquet turístic organitzat.
Els principals motius de la visita són l'oci amb un 71,6% i negocis un 10,3%, mentre que les principals activitats triades en el 2023 són visites culturals amb un 60%; activitats gastronòmiques amb un 75% i el turisme urbà, al voltant d'un 90%.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacitat
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.168