Dissabte, 08 de novembre del 2025

Actualitzada Divendres, 07 de novembre del 2025 a les 14:03:03 hores

  

Montes apel·la a l'hospitalitat i la convivència com a actituds per a ‘presidir’ el turisme

La consellera de Turisme incideix en què “en la Comunitat Valenciana no hi ha un problema de turismofobia, ni pressió turística insostenible”

Dimecres, 10 de Juliol del 2024 Tiempo de lectura:
MABEL RUIZ

La consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha apel·lat a “l'hospitalitat i la convivència com a actituds per a presidir la indústria turística”, que en el cas de la Comunitat Valenciana “aporta el 16% a l'economia autonòmica”.


Nuria Montes ha mostrat la seua disconformitat amb tots aquells que intenten transmetre el missatge de turismofobia i d'odi als turistes, perquè “no podem prescindir de l'activitat turística, igual que no podem prescindir d'altres activitats”, ha recalcat.


Així s'ha pronunciat a Madrid la responsable de la política turística del Consell, després d'haver mantingut una reunió amb els dirigents de Destinia, una de les principals agències de viatge nacionals que opera en Internet, i en la qual col·labora Turisme Comunitat Valenciana. L'objectiu d'aquesta trobada s'ha centrat en la preocupació per la creixent tendència de brots de turismofobia i el seu efecte negatiu en determinats destins espanyols.


Contra el turisme massiu, la consellera ha assenyalat que aquest tipus de protestes són “manifestacions absolutament interessades i orientades de tipus polític”; i ha recordat que “la Comunitat Valenciana sempre ha sigut un territori caracteritzat per la seua convivència pacífica entre turistes i residents".


Així mateix, Montes ha tornat a incidir que “en la Comunitat no hi ha un problema de turismofobia”, i ha posat l'accent que “no hi ha una pressió turística insostenible o insuportable, i que les coses s'estan fent bé”.


De fet, ha remarcat que la Generalitat està treballant en la modificació de la normativa d'habitatges turístics, preparant una bateria de mesures que contribuïsquen, sobretot, a millorar la seua regulació, contribuint així a la lluita contra l'economia submergida i controlar el moviment de la turismofobia.


Entre els principals pilars en els quals s'assentarà aquesta nova normativa, que es preveu llançar per a l'inici de la seua tramitació aquest estiu, es troba l'increment de les sancions als infractors i el reforç de les competències dels ajuntaments, perquè puguen decidir la imposició de límits sobre la base d'estudis  de càrrega o capacitat màxima.


Sobre Destinia

Destinia compta amb més de 150 proveïdors que posen a la disposició del client més de 230.000 hotels per tot el món, i un ampli catàleg de productes. Donada la seua importància, aquesta agència de viatges en línia forma part de les agències de turoperación en les quals col·labora Turisme Comunitat Valenciana a través de la campanya de màrqueting en línia nacional i internacional.


De fet, a través de l'última campanya, vigent de juliol de 2023 a maig de 2024, la Generalitat va destinar prop de 26.000 euros a Destinia, per a accions dirigides a promocionar la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en el mercat francés. Com a resultat, es van obtindre un total de 25.686 reserves cap a la Comunitat Valenciana a través d'aquesta plataforma, amb més de 10,8 milions d'impressions obtingudes.

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.210

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.