
Igualtat incorpora quatre advocades al Telèfon 24 hores d’atenció a víctimes de violència
La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, destaca la millora que suposa per a este servici el nou contracte que tindrà una duració de tres anys
Dijous, 25 de Juliol del 2024 Tiempo de lectura:La vicepresidenta i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, Susana Camarero, ha anunciat “la incorporació, per primera vegada, de quatre advocades especialitzades en les formes de violència contra les dones” al Servici d’Atenció Telefònica Permanent integrat en els Centres Dona 24 hores.
Així ho ha comunicat Susana Camarero, durant la seua visita a les noves instal·lacions que prestaran el Servici d’Atenció Telefònica Permanent acompanyada de la secretària autonòmica d’Igualtat i Diversitat, Asunción Quinzá, i del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, Felipe del Baño.
La vicepresidenta ha destacat la millora que suposa per a este servici d’atenció telefònica este nou contracte, que tindrà una duració de tres anys, amb un import d’adjudicació que ascendix a 3.068.099,11 euros, realitzat a través de l’empresa Atenzia.
Esta línia telefònica oferirà una major atenció psicosocial juntament amb els servicis d’atenció, assistència i intervenció psicològica ja existents. A més, també comptarà amb la desviació de manera immediata al telèfon 112 de les cridades referides a situacions d’urgència i emergència de dones víctimes de violència.
Respecte a l’atenció jurídica, funcionarà tots els dies de l’any i atendran les telefonades rebudes que requerisquen assessorament jurídic en matèria de violència contra les dones per a oferir atenció immediata.
En este sentit, Camarero ha afirmat que, “amb la inclusió d’estes mesures, la Conselleria, a través del Comissionat per a la Lluita contra la Violència sobre la Dona, demostra el compromís i la importància que té este servici d’atenció personalitzada i individualitzada, i l’impuls que es fa des de la Generalitat per a posar a l’abast de les dones que patixen violència recursos variats per a ajudar-les i protegir-les”.
Cal recordar que esta assistència telefònica d’informació i assessorament va dirigit a víctimes de violència sobre la dona, els seus fills i filles i a la ciutadania en general que ho necessite, així com a professionals implicats en esta problemàtica que requerisquen informació i coordinació.
A més, esta línia telefònica gratuïta (900 580 888) és un dels recursos assistencials de la Xarxa de Centres Dona que oferix a les víctimes una atenció immediata i una resposta ràpida les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any i que des de la seua implantació fa dos dècades ha rebut un milió de telefonades.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacitat
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.42