
Primeres conclusions positives de la prohibició dels telèfons mòbils a les aules
La prohibició dels mòbils en les aules escolars impulsa la concentració i millora de la convivència en l'inici de curs 2024-2025.
Dimarts, 24 de Setembre del 2024 Tiempo de lectura:Des de la implementació de la prohibició de l'ús de telèfons mòbils en centres educatius de la Comunitat Valenciana el mes de maig passat, s'ha observat una millora en l'atenció dels estudiants i en la dinàmica de les classes. Esta mesura, que obliga al fet que els mòbils romanguen apagats durant el temps que els alumnes estan en el centre, ha reduït els problemes de distracció i d'assetjament escolar, segons les autoritats educatives.
Esmeralda Llorca, cap del servici d'Inclusió Educativa de la Conselleria d'Educació, emfatitza que la resolució establix que els dispositius han d'estar completament apagats i no sols en silenci. La simple activació del mòbil és motiu perquè el dispositiu siga retirat a l'estudiant. A més, aclarix que, si bé els mòbils poden ser utilitzats amb finalitats pedagògics, això ha de ser sota la supervisió del professorat, i en acabar l'activitat, han d'apagar-se.
Lorena Bisbal, directora de l'IES La Murta a Alzira, confirma que, des de l'entrada en vigor de la mesura, s'ha percebut un major nivell de concentració i participació per part de l'alumnat. "Les classes són ara més dinàmiques i agradables, amb una millor interacció entre estudiants i professors", assegura.
El psicòleg Enric Valls, especialista en assetjament escolar, va destacar que l'ús constant del mòbil genera dependència i afecta la capacitat dels alumnes per a concentrar-se. Gil María Campos, de l'Associació "Desempantallados", també va recolzar la iniciativa, advocant pel retorn als llibres de text en paper i un ús limitat de dispositius electrònics.
La prohibició de l'ús de mòbils a les aules no sols ha millorat el rendiment acadèmic, sinó que també ha ajudat al fet que els estudiants estiguen més presents en les classes, enfocant-se en l'aprenentatge i la interacció amb els seus companys i professors.