
Els passatgers de vols afectats per la DANA no tindran dret a compensació econòmica
Les interrupcions provocades per qüestions meteorològiques eximeixen a la companyia aèria d'indemnitzar als seus passatgers
Dimecres, 30 de Octubre del 2024 Tiempo de lectura:La DANA que ha arribat a Espanya el dia d'ahir ha deixat terribles conseqüències al país. Les inundacions, a més de deixar inhabilitats els accessos per terra a diferents ciutats, han arribat als aeroports obligant a retardar, cancel·lar i desviar vols i a milers de passatgers. AirHelp, l'empresa tecnològica que millora l'experiència dels passatgers durant la possible interrupció d'un vol, recorda els drets dels passatgers en aquests casos de catàstrofes meteorològiques.
Encara que per retards superiors a 3 hores i cancel·lacions de vols, les aerolínies han de realitzar compensacions econòmiques als passatgers, hi ha situacions que eximeixen a les mateixes d'això. Aquest és el cas de les inclemències del clima. Per tant, els passatgers que han vist els seus viatges afectats per aquesta DANA no tindran dret a reclamar a les aerolínies per una indemnització.
Així i tot, les companyies aèries tenen obligació de cobrir algunes necessitats dels passatgers durant la interrupció:
- L'aigua i el menjar són drets fonamentals i, per tant, les aerolínies han d'assegurar, a partir de les dues hores de retard, que tots els viatgers afectats tinguen accés a això.
- A més, s'ha de facilitar l'accés a telecomunicacions als passatgers. Això implica una connexió a internet eficient.
- Si el retard o la cancel·lació obliga a pernoctació, com ha sigut el cas de molts passatgers, l'aerolínia ha d'oferir una habitació d'hotel i desplaçament fins aquest, fent-se càrrec de les despeses.
- L'aerolínia ha de proporcionar un vol de substitució o transport alternatiu al destí final. Si el passatger decideix no volar, la companyia ha de fer front al reembossament del preu del bitllet. Aquest mateix principi s'aplica als vols que han hagut de ser desviats, ja que el viatge i la responsabilitat de l'aerolínia es donarà per finalitzat quan el passatger arribe al seu destí final.
A més de tota aquesta informació, AirHelp recomana recopilar i guardar totes les comunicacions amb l'aerolínia i documentació per a poder reclamar a l'aerolínia les despeses necessàries com, per exemple, targetes d'embarcament que justifiquen el viatge o els rebuts de tots els desemborsaments efectuats pel retard i la cancel·lació del vol.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacitat
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.168