Diumenge, 07 de Setembre del 2025

Actualitzada Divendres, 05 de Setembre del 2025 a les 12:09:27 hores

  

L’autobús de Labora inicia a Bunyol el seu recorregut per les localitats afectades per la DANA

El servei mòbil d’atenció laboral i empresarial recorrerà les zones afectades oferint suport en tràmits i gestions laborals.

Divendres, 08 de novembre del 2024 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

El municipi de Bunyol serà la primera parada de l’autobús posat en marxa per Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, amb l’objectiu d’atendre les persones i empreses de les zones afectades per la DANA i oferir-los suport en les gestions relacionades amb els serveis de Labora i la Direcció General de Treball.

 

Aquesta primera atenció tindrà lloc hui divendres, quan l’autobús s’instal·larà a la Plaça de les Ventes de Bunyol de 10:00 a 17:00 hores. El dilluns al matí es desplaçarà a Paiporta, enfront de l’ambulatori. Cal recordar que els Espai Labora de Catarroja i Chiva continuen tancats a causa dels efectes de la DANA. Per la seua part, l’Espai Labora d’Alaquàs ja ofereix atenció de manera telemàtica, i s’hi pot contactar omplint un formulari d’atenció telefònica de Punt Labora o enviant un correu electrònic a espailabora_alaquas@gva.es, des d’on es posaran en contacte amb les persones interessades.

 

D’altra banda, els centres de Labora Formació, que ofereixen formació gratuïta a persones desocupades i que s’han vist obligats a suspendre l’activitat, són els de Catarroja, Aldaia, Picanya i Paterna.

 

Tot i les restriccions, Labora continua oferint als usuaris la possibilitat de fer gestions de manera telemàtica a través de la web www.labora.gva.es, l’APP @GVAPuntLabora, els caixers PuntLabora disponibles en diversos municipis, o mitjançant els telèfons 012 i 963866000. A més, s’ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es per a qualsevol consulta relacionada amb ocupació.

 

L’únic tràmit que requereix la presència física és la primera inscripció, que les persones registrades en els Espai Labora de les zones afectades poden realitzar en qualsevol oficina de la Comunitat Valenciana, sense necessitat de cita prèvia.

 

Per altra banda, la renovació de la demanda d’ocupació a tota la província de València es manté automàtica per a evitar desplaçaments i facilitar les tasques d’assistència que duen a terme els serveis d’emergència. A totes les persones a les quals se’ls renove la demanda de manera automàtica se’ls enviarà un correu electrònic o SMS amb la nova data de renovació.

 

Finalment, el Consell s’ha compromés a gestionar en només cinc dies els ERTO per causa de força major que es sol·liciten a conseqüència d’aquesta catàstrofe, amb l’objectiu que tant les empreses com els treballadors patisquen el menys possible les conseqüències econòmiques.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.