
Generalitat amplia el servei d'assessorament jurídic gratuït per víctimes de la DANA a Massanassa
El nou punt d’atenció s’ubicarà al centre de serveis socials i reforça una xarxa que ja ha ajudat més de 860 persones afectades.
Divendres, 13 de Desembre del 2024 Tiempo de lectura:A partir del pròxim dilluns, 16 de desembre, la Conselleria de Justícia i Administració Pública, a través de la Direcció General d'Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, obrirà un nou punt d’assessorament jurídic gratuït a Massanassa. Aquest servei està destinat a donar suport a les persones afectades per la DANA i es prestarà al centre de serveis socials del municipi.
Els veïns i veïnes que necessiten utilitzar aquest recurs podran ser atesos els dilluns de 15.00 a 20.00 hores i els divendres de 9.00 a 14.00 hores. Per accedir-hi serà imprescindible sol·licitar cita prèvia als telèfons 660 685 136 o 676 518 205.
Reforç del servei en altres municipis afectats
Amb l’obertura d’aquest punt a Massanassa, la Generalitat amplia a 33 els espais d’assessorament jurídic per a damnificats per les inundacions. Aquesta xarxa inclou els JUSTIPROP i les delegacions col·legials de l’advocacia, que en el seu primer mes de funcionament han atés més de 860 persones afectades.
Segons ha explicat la consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, també s’han reforçat els punts d’atenció d’Aldaia i Sedaví. A Aldaia, el servei s’ofereix en dependències municipals els dilluns de 9.00 a 14.00 hores, amb cita prèvia als mateixos telèfons. En el cas de Sedaví, el reforç començarà dimarts 17 de desembre, amb horari d’atenció de 16.00 a 20.00 hores.
Coordinació amb col·legis professionals
Aquest servei es du a terme gràcies al suport de 44 professionals de l’advocacia pertanyents als col·legis d’Alzira, Sueca i València, en col·laboració amb el Consell Valencià de Col·legis de l’Advocacia.
A més dels municipis afectats, alguns JUSTIPROP situats en zones pròximes, com el d’Alberic, també han reforçat els seus serveis per fer front a l’augment de sol·licituds.
Un servei fonamental per a les persones damnificades
La Generalitat destaca que l’atenció personalitzada a les víctimes de la DANA es realitza en espais municipals adequats per a aquest fi. Així mateix, les delegacions col·legials de l’advocacia a Alzira, Sueca i València continuen oferint assessorament a les persones que han vist afectades les seues llars o negocis per la catàstrofe natural.
Amb aquests esforços, la Conselleria reafirma el seu compromís d’apropar serveis de qualitat i atenció directa a les necessitats de la ciutadania en moments d'emergència.