Dilluns, 08 de Setembre del 2025

Actualitzada Diumenge, 07 de Setembre del 2025 a les 12:17:15 hores

  

La Generalitat llança una aplicació per consultar l'estat de les ajudes per la DANA

La nova plataforma permet conéixer en temps real l'estat dels expedients i centralitza tota la informació sobre la recuperació.

Divendres, 14 de Febrer del 2025 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

La Generalitat ha posat en marxa una nova aplicació perquè la ciutadania puga comprovar, de manera fàcil i immediata, l'estat de les ajudes rebudes després de les inundacions del passat 29 d'octubre. Aquesta eina, desenvolupada per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) i la Direcció General de Simplificació Administrativa, busca agilitzar els tràmits i reduir la incertesa de les persones afectades.

 

Accés a la informació en temps real

 

A través d'aquesta plataforma, qualsevol persona podrà consultar l'estat dels seus expedients simplement introduint el seu DNI/NIF. A més, per garantir la màxima accessibilitat, l’aplicació ofereix diferents formes d’identificació: certificat digital, sistema Cl@ve, Punt Labora o un sistema per SMS que no requereix certificat digital.

 

Aquest servei complementa el disponible en la 'Carpeta Ciutadana' i està especialment pensat per a aquelles persones que no disposen de certificat digital, facilitant-los l’accés a la informació de manera més senzilla. A més, també es pot consultar l'estat de les ajudes telefonant al servei d'atenció ciutadana 012.

 

Transparència i digitalització al servei de la ciutadania

 

La nova aplicació s’integra dins del Pla Recuperem València, una plataforma en línia que centralitza tota la informació relacionada amb la riada. Des d’aquesta pàgina web, es pot accedir al catàleg complet d’ajudes posades en marxa pel Govern valencià, incloent-hi les destinades a la pèrdua d’habitatges i vehicles, així com el suport per a autònoms i empreses.

 

A més, la pàgina ofereix la possibilitat de contactar amb l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana, que permet resoldre dubtes i gestionar tràmits a través de videoconferència, sense necessitat de desplaçaments.

 

Amb aquesta iniciativa, la Generalitat reafirma el seu compromís amb la digitalització de l’administració pública i la millora de l’accessibilitat i transparència dels seus serveis. Aquest tipus de projectes ajuden a construir una gestió més eficient, àgil i pròxima a la ciutadania.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.