Dilluns, 08 de Setembre del 2025

Actualitzada Diumenge, 07 de Setembre del 2025 a les 12:17:15 hores

  
TRANSPORT

Problemes tècnics amb els abonaments de transport gratuït generen caos el primer dia d'abril

Molts usuaris es van trobar amb l'impossibilitat d'utilitzar els abonaments de transport gratuït per als joves, causant confusió i queixes en diverses estacions de Metrovalencia i TRAM.

Dimecres, 02 de Abril del 2025 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

El primer dia d'abril va arribar amb un contratemps per a molts usuaris del transport públic a València. La Generalitat va informar que alguns abonaments de transport gratuït per a joves en format de cartó havien caducat, generant un ambient de caos i desorganització a les estacions de Metrovalencia i TRAM. Aquest error tècnic va ser una sorpresa per als usuaris, que es van veure afectats en plena hora punta i no van poder utilitzar els seus abonaments.

 

Les xarxes socials es van omplir de queixes de viatgers, que expressaven el seu malestar per una situació inesperada que els va agafar de sorpresa. "És una molèstia bastant gran. No es podria fer de manera més fàcil? És una pèrdua de temps", lamentava una usuària. La situació va ser especialment difícil per a aquells que depenen del transport públic per a desplaçar-se a la feina o a l'escola, amb nombroses queixes sobre la manca de solucions ràpides a les estacions.

 

Els autobusos, en particular, van ser un dels mitjans de transport on més es va notar aquest problema. Enrique, un usuari, explicava: "A part dels problemes que ja tenim amb la DANA, ara ens trobem amb això. La administració hauria de facilitar més les coses, perquè sembla que només busquen recaptar diners".

 

Mares amb nens petits no van poder pujar als autobusos i altres usuaris, com María, una jove viatgera, lamentaven la complicació d'una situació que no hauria de ser tan difícil. "No només es tracta dels diners, tot compta, especialment per a aquells que no tenim molt. És la molèstia d’haver de renovar les targetes, ja que molta gent ha hagut de fer front a llargues esperes per aconseguir una cita", va explicar.

 

Explicació de la Generalitat

 

La Generalitat va informar que el problema tècnic va afectar els abonaments de transport gratuït per a joves en format de cartó, que havien caducat el 31 de març i necessitaven ser renovats per continuar funcionant durant el mes d'abril. Els usuaris afectats havien de fer la renovació a través de les aplicacions RECARGA SUMA i SUMA JOVEN o a les estacions de Metrovalencia i TRAM.

 

Vicente Martínez Mus, conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, va reconèixer que es va produir un "problema tècnic de renovació" en els terminals de Metrovalencia i TRAM, el qual va provocar que molts usuaris no poguessen actualitzar els seus abonaments durant algunes hores. No obstant això, el conseller va assegurar que el problema ja estava resolt.

 

La Generalitat va destacar que aquest format de cartó seguirà sent vàlid durant el mes d'abril, fins que es transite a la nova targeta Móbilis30, que es començarà a utilitzar a partir del 1 de maig. Aquells usuaris que no renoven els seus abonaments de cartó abans d’aquesta data perdran l'accés gratuït al transport públic.

 

Recomanacions i solucions

 

Des de la Conselleria, es va recomanar als usuaris que renovaren les seves targetes a través de les aplicacions RECARGA SUMA i SUMA JOVEN, que estan operatives per a dispositius Android, o en les estacions de Metrovalencia i TRAM. A més, la Generalitat va recordar que abril és l'últim mes per sol·licitar la nova targeta Móbilis30, que serà personalitzada amb la fotografia i les dades del titular.

 

Mentrestant, l'EMT València va emetre un comunicat indicant que el problema només afectava als usuaris que utilitzaven el suport de cartó per als seus abonaments. "EMT no té competència sobre aquests títols i no pot reactivar-los", va explicar l'empresa municipal, instant els joves a renovar els seus abonaments per poder seguir utilitzant el servei gratuïtament.

 

Mesures per agilitzar el procés

 

La Conselleria va admetre que després de l'alta demanda de sol·licituds de targetes Móbilis30, especialment després de les Falles, s’estan produint retards en l'enviament de les noves targetes. No obstant això, van assegurar que estan reforçant el dispositiu per tal d’enviar les targetes a temps perquè els usuaris puguen començar a fer-ne ús abans del 1 de maig.

 

Els usuaris afectats per aquesta situació van ser instats a descarregar les aplicacions o a verificar la validesa dels seus abonaments a les màquines de les estacions per evitar problemes futurs.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.