
URBANISME
La Generalitat presenta el desdoblament de la CV-95 d'Oriola a Sant Miquel
La Generalitat ha presentat davant els alcaldes de la Vega Baixa el full de ruta per al desenvolupament del desdoblament de la CV-95 entre Oriola i Torrevella, que serà fruit d'un model de col·laboració públic-privada i a la qual es preveu que es destinen 180 milions d'euros.
Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, en la reunió celebrada a Torrevella per a explicar aquest projecte i on ha assenyalat que aquesta actuació, “demandada durant dècades, permetrà reforçar la vertebració del territori, dotar d'infraestructures que milloren la capacitat i la seguretat viària a la comarca”.
A més, el titular d'Infraestructures ha explicat que, encara que la tramitació és llarga, “el compromís del Consell és tindre acabat el projecte abans que finalitze la legislatura, a més de que estiga aprovada la Declaració d'Impacte Ambiental i que la licitació de la concessió estiga en marxa”.
L'actuació és molt important per a millorar la mobilitat i la qualitat de vida dels ciutadans, “especialment tenint en compte l'augment exponencial de població en època estival, que passa de 370.000 habitants a l'hivern a més de 1,2 milions a l'estiu”, ha incidit Martínez Mus.
A la reunió també ha assistit el secretari autonòmic d'Infraestructures i Transport, Javier Sendra, i la directora general d'Infraestructures Viàries, Mª José Martínez Ruzafa. Allí, segons el conseller, s'ha tractat de “adaptar el treballat fins a la data a les necessitats de cada municipi”.
Característiques del projecte
La proposta de la Generalitat consisteix en el desdoblament de la CV-95, que passarà d'un carril a dos per sentit, així com la construcció de variants per a traure el trànsit dels municipis per on discorre la via (Oriola, Bigastre, Xacarella i Sant Miquel de les Salines).
La carretera CV-95, que connecta Orihuela amb la costa de Torrevella, té 26,5 quilòmetres de longitud. Es tracta d'una via convencional amb un carril de circulació per sentit, que travessa o voreja nombroses localitats. Això agreuja els problemes de capacitat i seguretat viària, especialment en l'entone del nucli urbà d'Oriola i a Torrevella, on la CV-95 és un carrer més d'una urbanització.
En aquesta línia, Martínez Mus ha recordat que, “en els últims 8 anys, la Generalitat ha mancat de planificació de les infraestructures necessàries per al progrés de la Comunitat Valenciana”. I ha assegurat als alcaldes de la Vega Baixa, que, no obstant això, “aquest Consell manté el compromís de dotar a aquesta comarca d'un eix ben integrat en el territori, assegurança, eficient, connectat i amb
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacitat
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.168