Dijous, 11 de Setembre del 2025

Actualitzada Dijous, 11 de Setembre del 2025 a les 09:17:30 hores

  
EDUCACIÓ

Educació proposa l'inici del pròxim curs el dijous 8 de setembre per a l'alumnat

El sindicat STEPV diu que no hi ha pràcticament temps per preparar el curs a setembre i s’allarguen els dies lectius en secundària i FP

Dilluns, 30 de Maig del 2022 Tiempo de lectura:
REDACCIÓ

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport proposa a la comunitat educativa que el dijous, 8 de setembre comence el curs escolar 2022-2023 per a l'alumnat d'Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional, tant en FP Bàsica (FPB) com en els titulacions de grau mitjà i superior.
 
Aquesta proposta de calendari escolar a posta, per primera vegada, perquè els classes d'Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, FP i també els dels escoles oficials d'idiomes (EOI) acaben totes el dijous, 22 de juny. Igualment, l'alumnat dels programes formatius de qualificació bàsica (PFQB) i el d'FPB de segona oportunitat, també finalitzarà els classes el dijous 22 de juny.
 
Tant en el cas dels PFQB com en el de l'FPB de segona oportunitat, els classes del curs 2022-2023 començaran el dimecres, 14 de setembre. Pel que fa als EOI, els classes arrancaren el dilluns 26 de setembre. En Formació de Persones Adultes (FPA), és proposa l'inici de curs el dilluns 19 de setembre, i la fi, el divendres 16 de juny.
 
En ensenyaments artístics de música i dansa, elementals i professionals, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny i ensenyaments esportius de règim especial és proposa l'inici dels classes el dimecres, 21 de setembre, i la fi, el divendres, 16 de juny.
 
Dies festius
Els vacances de Nadal, per al professorat i l'alumnat, s'estableixen del divendres 23, de desembre fins al divendres, 6 de gener, ambdós dies inclosos; i els de Pasqua, del dijous 6 al dilluns 17 d'abril, també els dos inclosos.
 
El pròxim curs 2022-2023 tindrà els dies festius autonòmics següents: el dimecres, 12 d'octubre, el dimarts 1 de novembre, el dimarts, 6 i el dijous, 8 de desembre i també el dilluns 1 de maig.
 
Calç tindre present que aquest és el calendari escolar comú per a tot el territori en l'àmbit autonòmic. A partir d'aquest, cada ajuntament estableix tres dies no lectius locals, així com els festius locals, en el cas que un o els dos dies que li pertoquen a cada municipi se celebren en jornada lectiva.
 
Per tant, una vegada és publique en el 'Diari Oficial de la Generalitat Valenciana' el calendari escolar del curs 2022-2023, els consells escolars municipals (CEM), que són el màxim òrgan de participació de la comunitat educativa d'un municipi, o els ajuntaments, pel que fa als pobles menuts que no disposen de CEM, acabaren de definir el calendari amb els festius i dies no lectius locals en cada poble o ciutat.
 
A més, els CEM poden sol·licitar un quart dia no lectiu de caràcter recuperable, però aquest últim cas és tracta d'una modificació del calendari escolar que ha d'autoritzar la Direcció General de Centres Docents. Aquest dia recuperable de classes, en cas que se sol·licite, sol establir-s'allargant un dia més la fi del curs o bé acurtant un dia els vacances de Pasqua.
 

STEPV rebutja el calendari escolar proposat per la Conselleria

STEPV ha rebutjat aquesta proposta perquè a setembre "només hi ha 5 dies laborals a setembre per a organitzar el curs. Si normalment són pocs dies, el curs que ve encara serà més complicat perquè s’han d’aplicar els currículums nous derivats de la LOMLOE i les noves assignatures que la Conselleria ha proposat, com Projectes Interdisciplinaris, que estan en plena fase de negociació i encara no s’han publicat en el DOGV".

 

Per al sindicat, la nova assignatura de Projectes Interdisciplinaris implicarà professorat de diverses especialitats que ha de fer els materials curriculars dels projectes que el centre vulga dur endavant i a penes tindrà temps per preparar-los. "Cal tindre en compte que al voltant del 30% de la plantilla de professorat canvia de centre educatiu cada any bé per concurs de trasllats, comissions de serveis o adjudicacions de juliol de professorat provisional i interí", assenyalen,.

 

STEPV també recorda que el mes de juliol es dedica a tasques de tancament del curs (amb la ingent burocràcia que demana la Conselleria), formació, estades formatives a l’estranger i oposicions i, tenint en compte que una part de la plantilla no repeteix és difícil preparar el curs següent.

 

El sindicat proposa retardar la finalització de l’activitat lectiva de secundària, batxillerat i formació professional per fer-la coincidir amb primària i, per tant, allargar els dies lectius en aquests ensenyaments, també és rebutjada pel Sindicat. Diuen que "no té cap justificació pedagògica. I en segon lloc perquè no va acompanyada de cap mesura de millora de les condicions laborals del professorat: ni s’han baixat les ràtios, ni s’han negociat les plantilles docents, ni s’ha reduït la burocràcia com s’ha compromés la Conselleria a fer. Ni molt menys s’ha compensat la pèrdua de poder adquisitiu que pateim des de fa anys".

 

Després de dos anys duríssims de pandèmia en els quals asseguren que el professorat també ha duplicat les seues jornades de treball "no és el moment de fer aquest tipus de propostes, si no de treballar per millorar les condicions de treball del professorat, que al final són les condicions en què atenem el nostre alumnat i no continuar carregant sobre les espatlles del professorat més i més feina a canvi de res".

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.42

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.