Diumenge, 07 de Setembre del 2025

Actualitzada Diumenge, 07 de Setembre del 2025 a les 12:17:15 hores

  
TRANSPORT

Metrovalencia inicia les proves d’electrificació entre València Sud i Torrent

FGV adverteix del perill d’electrocució durant els treballs de validació d’instal·lacions elèctriques a la catenària, que poden arribar als 1.500 volts.

Dimecres, 04 de Juny del 2025 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) iniciarà aquest dijous 6 de juny les proves d’electrificació en el tram comprés entre València Sud i Torrent, dins del pla de treball que pretén restablir la circulació de trens de Metrovalencia després dels greus desperfectes provocats per les inundacions del passat 29 d’octubre.

 

Aquestes proves, que ja s’estan realitzant en horari nocturn entre Torrent i Castelló, permetran completar la rehabilitació d’un tram ferroviari de prop de 50 quilòmetres que actualment continua fora de servei. Les circulacions de prova es duen a terme durant la nit, ja que durant el dia prossegueixen les obres d’instal·lació de la infraestructura elèctrica i altres elements complementaris.

 

Amb un pressupost total de 11,6 milions d’euros (IVA inclòs), els treballs han permés finalitzar grans actuacions de rehabilitació de la superestructura de via i d’electrificació en diferents punts. A més, FGV ha resolt prop de 100 incidències tècniques de diversa tipologia en tot aquest tram, que travessa els municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l’Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

 

Els treballs han inclòs la millora de drenatges transversals, cunetes, talussos i terraplens, a més de la reconstrucció de canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, la reposició de tancaments laterals i la instal·lació de nous trams de catenària i tanques protectores.

 

Advertència de seguretat: perill d’electrocució

 

Amb motiu d’aquesta fase de proves d’electrificació, FGV ha emés un avís a la ciutadania sobre els riscos associats al contacte amb la catenària. Aquesta infraestructura pot arribar a transportar tensió elèctrica de fins a 1.500 volts durant les operacions de validació, fet que pot provocar greus accidents per electrocució.

 

FGV recalca que qualsevol interacció amb els conductors elèctrics, ja siga de manera directa o mitjançant objectes metàl·lics com fils, barres o ferramentes, pot tindre conseqüències molt greus per a la seguretat personal.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.