Dissabte, 06 de Setembre del 2025

Actualitzada Divendres, 05 de Setembre del 2025 a les 12:09:27 hores

  
CULTURA

‘Aquel verano en París’, millor pel·lícula del 40é Cinema Jove de València

El film de Valentine Cadic triomfa amb una història intimista i poètica; el certamen reparteix premis entre joves talents internacionals i produccions de gran càrrega emocional.

Dilluns, 30 de Juny del 2025 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

El Festival Internacional de Cinema de València Cinema Jove, organitzat per la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), ha conclòs la seua 40a edició reconeixent el film ‘Aquel verano en París’, de Valentine Cadic, amb el prestigiós Premi Lluna de València a la Millor Pel·lícula en la Secció Oficial de Llargmetratges.

 

El jurat, format per Adrijana Sofranic, Boré Buika i Gunnur Martinsdóttir, ha valorat “la precisió silenciosa, l’honestedat emocional i la capacitat per trobar poesia en la quotidianitat” d’aquesta òpera prima de Cadic, qui també és guionista, actriu i fundadora del col·lectiu feminista Les Filmeuses.

 

La pel·lícula narra el retrobament entre dues germanastres al París dels Jocs Olímpics, amb un enfocament intimista i carregat de sensibilitat.

 

Reconeixements en llargmetratges

 

En la mateixa secció, Tiger’s Pond de Natesh Hegde (Índia) ha rebut una menció especial per retratar la realitat rural amb una fotografia impactant i interpretacions naturals. El film ucraïnès Honeymoon, dirigit per Zhanna Ozirna, ha sigut doblement premiat per Millor Guió i Millor Direcció.

 

Altres guardons han anat per a Hedwig Tam (Montages of a Modern Motherhood, Millor Interpretació), Bad Girl de Varsha Bharath (Millor Música) i The Botanist de Jing Yi (Millor Fotografia).

 

El Jurat Jove ha reconegut Bad Girl com a Millor Pel·lícula per “la seua frescor i capacitat d’identificació generacional”, i ha atorgat una menció especial a Fwends de Sophie Somerville.

 

Curtmetratges premiats

 

En la Secció Oficial de Curtmetratges, el premi principal ha sigut per a Les amours électriques (Alois Sandner Diaz), que presenta una IA que gestiona una app de cites i desenvolupa una personalitat pròpia.

 

La menció especial ha sigut per Walud (Daood Alabdulaa i Louise Zenker), que tracta la vida d’una dona casada amb un combatent de l’ISIS.

 

El Jurat Jove ha premiat Campolivar (Alicia Moncholí) per la seua sensibilitat narrativa i aproximació al cinema experimental, i ha destacat Puriykachay (Rocío Quillahuaman) pel seu humor fresc, i Sorry, Cinema (Ahmad Hassouna) per la visió poètica i nostàlgica del conflicte a Gaza.

 

Premi a la millor sèrie

 

Oxygen Masks Will (Not) Drop Automatically, dirigida per Marcelo Gomes i Carol Minên, ha sigut triada com a Millor Sèrie, també pel Jurat Jove. El projecte retrata el despertar social al Brasil postdictadura enmig de l’epidèmia de VIH.

 

Parsa Pirouzfar i Hoda Zeinolabedin (At the End of the Night) han sigut reconeguts en interpretació, i el repartiment juvenil de N00b ha rebut el premi al Millor Càsting.

 

My Dead Mom ha sigut guardonada per la Millor Direcció, mentre que Winter Palace ha destacat en disseny de producció i fotografia. Familia de diván ha sigut reconeguda per l’eficiència en producció, i Perdiendo el juicio per millor muntatge.

 

Òrbites, cartells i joves talents

 

En la secció Òrbites, Grup natural (Nina Solà) s’ha imposat com a millor llargmetratge, mentre que el Jurat Jove ha triat Corre o vento per la seua mirada poètica sobre la despoblació rural.

 

El premi al Millor Cartell ha sigut per al documental Te separas mucho, del col·lectiu Tiquismiquis.

 

El Trobada Audiovisual de Joves ha premiat Guapa (CEIP Garbí, L’Eliana) en categoria infantil; La Silla (IES Ramón y Cajal, Lorca) en juvenil; i El otro lugar de Roberta Chávez en amateur. També s’han lliurat reconeixements especials a KillJote, Huesos i ¿Dónde estás?, així com el premi À Punt al millor curtmetratge valencià per a Guapa.

 

Curt Creixent i premi Feroz

 

En l’espai Curt Creixent s’han destacat els projectes Tina (Eliana Fernández), Juanita (Celia de Molina) i Super Cerdos (Josep Cabo).

 

Finalment, el Premi Feroz Cinema Jove de l’Associació d’Informadors Cinematogràfics d’Espanya ha anat a parar a Videoclub 2001, de Guillermo Polo.

 

Amb aquesta edició tan completa i diversa, Cinema Jove tanca el seu 40é aniversari consolidant-se com a referent del cinema jove, creatiu i compromés a escala internacional.

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.