Diumenge, 09 de novembre del 2025

Actualitzada Diumenge, 09 de novembre del 2025 a les 11:03:54 hores

  

El desviament de la Saleta requirirà expropiar 160.000m2 de terrenys

Dissabte, 08 de novembre del 2025 Tiempo de lectura:
FRAN PAGE

El projecte de desviament del barranc de la Saleta requerirà expropiar 160.000 metres quadrats repartits entre València, Xirivella, Aldaia i Picanya. València concentra la major part —més de 92.000 m²— en una franja situada entre la depuradora metropolitana Quart-Benàger i la V-30. Xirivella n’aporta 65.378, majoritàriament horta entre el camí del Molí de la Campaneta i la ronda d’Alaquàs.

 

A Aldaia, punt crític del recorregut, s’expropiaran 2.031 metres quadrats en l’entorn de Bonaire i l’avinguda Ovidi Montllor. Picanya, per la seua banda, només aporta 171 metres, una xicoteta peça necessària per garantir la continuïtat hidràulica fins al Turia.

 

La naturalesa dels terrenys és diversa: de la horta de Xirivella al sòl urbà i industrial d’Aldaia, passant per parcel·les associades a infraestructures hidràuliques i viàries a València. Segons el Miteco, la selecció respon a la necessitat de generar un corredor continu sense afectar edificacions consolidades.

 

El projecte costarà 55 milions 

El pressupost total ascendeix a 55 milions d’euros i s’executarà en dues grans fases.
La primera preveu una conducció soterrada de quasi quatre quilòmetres, que arreplegarà les aigües des del voltant de Bonaire i bordejarà Aldaia fins a arribar a la horta de Xirivella. La segona fase obrirà una via verda d’uns tres quilòmetres fins al nou cau del Turia, a l’altura de Quart-Benàger.

 

El sistema combinarà un aliviador subterrani capaç de transportar 100 m³/s, el cauce actual (35 m³/s) i el cunetó existent (15 m³/s). En conjunt, permetrà gestionar avingudes de fins a 150 m³/s, un volum que hauria evitat bona part dels danys registrats en la DANA.

 

Al llarg del traçat es repondran camins rurals i acequies, i es restauraran les parcel·les agrícoles amb terra vegetal. L’actuació també preveu talussos suaus, revegetació i mesures d’integració paisatgística perquè el tram final funcione com a corredor ecològic entre la horta i el Túria.

 

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.