Divendres, 12 de Setembre del 2025

Actualitzada Divendres, 12 de Setembre del 2025 a les 12:33:03 hores

  
ECONOMIA

Lidl invertirà 25 milions en l'obertura de 4 noves tendes a la Comunitat Valenciana

El supermercat germànic ha augmentat en cinc anys un 38% la seua plantell que té ara més de 1.600 persones

Dilluns, 20 de Juny del 2022 Tiempo de lectura:
REDACCIÓ

Lidl continua consolidant el seu creixement en la Comunitat Valenciana. Així ho ha assegurat en un desdejuni de premsa organitzat per la companyia amb mitjans de comunicació valencians, en el qual el director regional de Lidl en la Comunitat Valenciana, Grischa Voss, ha traslladat l'aposta de la marca per la comunitat a través de la presentació de les principals xifres de Lidl a la regió.

La companyia també ha presentat el seu pla d'expansió en la Comunitat Valenciana que contempla 4 obertures enguany, i altres 5 en 2023. En concret, durant aquest any 2022, la companyia preveu realitzar una inversió de més de 25 M€ per a reforçar encara més la seua presència en tot el territori i pretén sumar 4 noves botigues a la seua xarxa comercial, concretament a Manises, La Pobla de Vallbona, Santa Pola (obertes recentment) i La Vall d’Uixò. Els seus plans en matèria d'expansió per al 2023 passen per obrir 5 punts de venda més, repartits entre les tres províncies de la comunitat. 

Des de la seua arribada a la Comunitat fa 28 anys, Lidl ha consolidat una xarxa de més de 70 establiments gràcies a un pla de creixement sostenible i continuat que passa per desenvolupar un model de botigues que estiguen ben localitzades, oferisquen una bona experiència de compra i que estiguen construïdes sota exigents estàndards de sostenibilitat i eficiència energètica.

Concretament, entre 2018 i 2021, la companyia va mantindre el seu ambiciós pla d'expansió amb el qual va invertir més de 125 milions d'euros en l'obertura de 18 botigues, la modernització d'altres 4 establiments que ja tenia en funcionament i la inauguració de la seua plataforma logística a Xest (2019), que li va permetre duplicar la seua capacitat logística i impulsar la seua activitat a la regió i en tot l'arc del mediterrani. 



Generant ocupació de qualitat
El director regional de Lidl en la Comunitat Valenciana també ha aprofundit en l'impacte social que suposa l'activitat de la companyia en el territori. En l'actualitat, Lidl compta amb una plantilla que supera els 1.600 treballadors en els seus més de 70 botigues repartides per Castelló, València i Alacant, a més de la Planta Logística a Xest.

Com una mostra més del seu compromís amb la comunitat, en l'últim lustre, l'ensenya ha augmentat un 38% la seua plantilla i, durant 2022, està complint amb la seua previsió de contractar més de 100 persones (per a les seues oficines, botigues i magatzem) i continuar promovent encara més activament l'ocupació juvenil a través de programes d'FP Dual. 

Aquestes dades no fan més que ratificar el creixement de la companyia en la Comunitat i que la cadena s'ha convertit en un motor d'ocupació per a la regió en els últims anys. Tal com demostra un informe elaborat per la consultora independent PwC, Lidl ja aporta més de 765 milions d'euros al PIB (un 0,81% del total) i genera més de 16.400 ocupacions entre directes, indirectes i induïts (un 0,81% del total). 

El director regional de Lidl en la Comunitat Valenciana ha destacat que “una de les claus de l'impacte positiu que exerceix l'activitat de Lidl en la Comunitat és la seua aposta contínua pel producte regional”, que no sols comercialitza en els seus establiments nacionals sinó també a la seua xarxa internacional en una trentena de països, la qual cosa genera de manera directa, però especialment indirecta i induïda, un important volum de riquesa i ocupació en el territori. 

En els últims cinc anys, la companyia ha intensificat les seues compres de productes fabricats a Castelló, València i Alacant, arribant a invertir en total més de 3.000 milions d'euros (entre 2017, quan va comprar articles en la comunitat per valor d'uns 230 milions d'euros, fins a 2021, quan va aconseguir els prop de 845 milions). 

Aquest increment de les seues compres regionals també ha permés que la cadena de supermercats haja augmentat en els últims anys el nombre de proveïdors locals amb els quals treballa, fins a aconseguir els prop de 90 hui dia. 



Distintiu per als productes ‘made in la Comunitat’: És d’açí, és bo
Com és lògic, aquest reforç en les seues compres també ha anat acompanyat d'un increment en el nombre de referències que la cadena ofereix en els lineals dels seus punts de venda nacionals i internacionals, respecte al passat any. 

En concret, Lidl comercialitza més de 70 productes típicament valencians en els seus establiments de les tres províncies sota el segell ‘És d’açí, és bo’, amb el qual els consumidors poden identificar l'origen dels aliments al mateix temps que posa en valor el sector primari valencià. Addicionalment compra altres més de 900 referències a la regió que embene a les seues botigues d'Espanya i Europa. 

Entre aquests articles destaquen les cerveses Tyris, alguns productes de fleca com a pastissets de botifarra, pastissets de samfaina, pastís de moniato i fartons hojaldrados, embotit sec com a llonganissa de pasqua, orxata, vins i licors de diferents D.O. de la regió i fruites i verdures, entre molts altres.



La sostenibilitat com a eix central 
En l'última part del desdejuni informatiu, Lidl ha posat l'accent en la importància de posar en valor la sostenibilitat en tots els seus àmbits d'actuació. “No sols ens preocupem del que fem, sinó també de com ho fem. Per això, treballem contínuament sent respectuosos amb el medi ambient, per a ser un referent en sostenibilitat mediambiental a Espanya”, ha explicat Grischa Voss.

Entre les nombroses pràctiques sostenibles que la cadena de distribució aplica a nivell nacional, i per tant també en la Comunitat Valenciana, destaquen iniciatives com la seua estratègia per a l'eliminació de plàstics “Reset Plastic” amb la qual la companyia pretén, fins a 2025, reduir un 20% l'ús del plàstic, utilitzar un 25% de material reciclat en els seus envasos de marca pròpia i garantir la reciclabilidad de tots els seus envasos propis. 

D'altra banda, la marca també està duent a terme altres accions en matèria de logística sostenible, concretament en la Comunitat Valenciana ja compta amb 36 camions a gas (el que suposa prop del 50% de la flota de camions que Lidl té a la regió).

A més, en els últims anys la cadena també ha apostat per l'eficiència energètica en els seus punts de venda. En concret, la companyia ja compta amb més de 32.800 m² de plaques fotovoltaiques instal·lades a les botigues de la Comunitat Valenciana i 22 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. Sense anar més lluny, la seua planta logística de Xest també reflecteix clarament el seu compromís amb la sostenibilitat, en tractar-se d'una de les plataformes més sostenibles de Lidl a Europa, comptant amb el segell BREEAM que certifica una construcció sostenible i també amb el certificat Residu Zero de AENOR, que garanteix que la planta no genera residus, ja que tots ells són reciclats.

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.42

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.