Jueves, 25 de Junio de 2026

Actualitzada Jueves, 25 de Junio de 2026 a las 15:01:19 horas

  
SUCCESSOS

Justícia condemna a 7 anys de presó a l’exgerent del General de València per corrupció

La sentència del cas Osvaldos considera provat que es van cobrar més d’un milió d’euros en comissions; sis dels onze acusats han sigut condemnats

Jueves, 25 de Junio de 2026 Tiempo de lectura:
FERNANDO BENJUMEA

La Secció Primera de l’Audiència de València ha condemnat a set anys de presó l’exdirector del Consorci Hospital General Universitari de València, Sergio Blasco, en el marc del conegut com a cas Osvaldos, en el qual s’han jutjat irregularitats en la gestió de contractes públics entre 2005 i 2014.

 

Segons la resolució judicial, també confirmada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), Blasco ha sigut declarat culpable de diversos delictes relacionats amb la contractació pública i la gestió de fons, entre ells frau en la contractació, falsedat documental, cohecho i blanqueig de capitals. En conjunt, les penes sumen set anys de presó, multes econòmiques i sis anys d’inhabilitació per prevaricació.

 

La Fiscalia Anticorrupció havia sol·licitat una pena de fins a 20 anys de presó i multes milionàries, però el tribunal ha fixat una condemna inferior en considerar provat que el principal acusat va participar en un entramat per afavorir adjudicacions irregulars a determinades empreses a canvi del pagament de comissions.

 

La sentència recull que Blasco, que va ocupar càrrecs de responsabilitat en la gestió del centre hospitalari durant diversos anys, va utilitzar una xarxa de societats per canalitzar pagaments i simular serveis mitjançant factures falses. Segons el tribunal, este sistema hauria permés desviar fons i obtindre més d’un milió d’euros en comissions.

 

En la causa també han sigut condemnats altres cinc acusats, entre ells empresaris vinculats a les societats beneficiades per les adjudicacions, amb penes que oscil·len entre un any i quatre mesos i més de tres anys de presó, a més de multes i inhabilitacions. El tribunal ha aplicat en diversos casos l’atenuant de dilacions indegudes, ja que la investigació es va iniciar en 2014.

 

D’altra banda, cinc dels onze processats han sigut absolts per falta de proves suficients, segons arreplega la sentència.

 

La resolució judicial també ordena el decomís d’un milió d’euros, que haurà de ser abonat de manera solidària pels condemnats principals i diversos empresaris implicats.

Comentaris Comentar esta noticia
Comentar esta noticia
CAPTCHA

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacitat

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.66

Encara no hi ha comentaris

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.